Monday, November 29, 2010

Weekend...Ageing..Mama

Wow what a weekend..The kids and I, we went to MAHA on saturday and Sunway Lagoon on Sunday. So here is the story...

Saturday, after my things to do done in the morning, janji my bro that nak ikut gi MAHA 2010 with my parent. Pukul 2pm siap siap la semua nak  ke MAHA di Serdang..Berangkat la kami satu keluarga and my bro punya girlfren family as well...on the way hujan mak ai nya lebat giler..sampai kat UPM, kena park kereta punya lah jauh and its raining renyai2 je masa tu..yeeee happy than huh oh kena naik bas rapid kl to the place..biar betul naik bas with my mum and dad..plus d kids. ok la d kids will enjoy the ride but my mum..dah bertahun giler tak pernah naik bas k..hehehe so funny. So kita orang pun naik bas, Ya Allah punya aaaa jauh to the gate and suddenly its pouring..giler lebat. Jalan pulak jem macam naik bas gi chow kit k..teringat waktu belajar dulu2 hehehe..

My dad berdiri la in the bus n my mum nasib baik ada orang bagi duduk..as for me n d kids..kena la berdiri sampai destinasi. Once we reach to the gate of MAHA the bus stop but you still need to walk quite a distance..and its still raining so my parent decided to patah balik and go home..so naik bus je aaa kat sana..hahahaha..As for my bro and his girlfriend plus her parent..hmm sesat by the time sampai we all nak balik..hahaha..My God I am so tired, slept all the way home..

Sunday, gi Sunway Lagoon..Ok this is the story when you think you are young in heart where as old inside terutama your bonesssss.....Gosh. Again I went with my bro and girlfriend plus just my mum, of course my kids as well..Waterpark yupp had fun..wuhuuu water..no big deal..What flying fox, tergantung and turun..Oh ok jumm so queue la with my bro n gf..then yuhuuuuu turun..wow lajunya biar betui...aduiii...but cool hei macho k..young in heart beb..sister can still have fun bro.

Then my kids..mama jum la gi amusement park dia..oh ok..jumm. hei cool mum ok. I'm a modern mum, play with d kids..b the kids as well..yeahhh. So mama naik tu the ship..its actually go 180 degree and you pun tergantung la kat atas dengan beraninya ok..So huh ok, I can do this..hei cool mum ok.

Naik la pusing pusing..OMG my bone just crack ke apa nih..sakitnya badan tergantung kat atas nih...nasib baik le tak ada heart attack..gosh..then mama jum naik cawan pusing2..huh ok..jummm..mak ai poning deng..ni bleh kena darah tinggi ni beb..hahaha..so pusing lah pusing..nasib baik lerr tak throw up hahaha
but we had fun...

Gosh susah gak to be cool mum..no wonder la super mum go for yoga class, gym, spa and so on... tetiba nak lompat jadi super mum..kena la sakit belakang, sakit badan and so on..hahaha. So kena  la gi gym lepas nih..cause banyak lagi activiti with the kids require us to be fit...

My mum she is in her sixties...when I see her I see myself. She use to be very strong, healthy and iron lady k...but walking with her this weekend, gosh she not getting any younger..she is ageing and we still depend on her to look after the kids, to look after us even tho we have our family...but we still need her for the support in life..I love you mama...so very much.

No comments: